Far Cry 5 pokušava pobjeći od “ubigame”-a, činjenice gdje su svi Ubisoft naslovi na istu foru (popni se na toranj, oslobodi teritorij, donesi ovo, odnesi ono…). I dok je zajednica gamera doslovce bila razočarana takvim pristupom u stvaranju gameplaya, Ubisoft je djelomice slušao. Mali (vrlo mali) pomak se vidio u njihovom prethodnom naslovu “Assassins Creed: Origins“, a nešto veći u Far Cry 5. Budimo realni, i dalje je to manje više go-fetch scenarij, ali kroz drukčiju priču.

Mapa regije

Da se maknemo od prethodnih dijelova, gdje je radnja bila u Africi, Aziji te Himalajama, ovaj put nas priča vodi u ruralne dijelove Sjeverne Amerike (Montanu), u središte vjerskih fanatika, militanata i kultista predvođenih prolupalim vođom kojega zovu The Father. Father je očito kao mali, poput Obelixa, upao u djedovu zalihu moonshinea i skrenuo sa glavne staze. Tu se sad moram dotaknuti karaktera likova. Nitko u igri nije uopće karakterno opisan. Ne znamo ništa o prošlosti glavnih, pa ni sporednih likova. Tako je i Fatherov lik (Joseph Seed), poput ostalih, plitak i neuvjerljiv. Šteta.

Priča koju vam igra govori me na trenutke podsjeća na bajke za djecu pa ju kroz gameplay stalno imate želju preskakati i ići na ono bitno, akciju. Opet velim, šteta jer su ovaj put odabrali dobar kalup za scenarij, ali slaba i plitka realizacija. Ono što igru donekle spašava je, ajmoreći, solidan gameplay.

Turistički obilazak Montane zrakomlatom

Vidi se da se ekipa potrudila sa krajolikom ovog ogromnog open-worlda. Grafički, priroda je jako dobro odrađena. Ako imate dobar monitor sa jačom rezolucijom od fullHD, moći ćete uživati u bojama i detaljima. No, već na slabijima smo primijetili da ima problema sa dinamičkim osvijetljenjem. Tamni dijelovi su pretamni, a svijetli presvijetli. Njihov DUNIA engine je OK odradio posao što se tiče mehanike. Samo par puta sam naišao na glitcheve, a bugova nema previše, što je ovaj puta pohvalno.

Priča koju vam igra govori me na trenutke podsjeća na bajke za djecu…

Mapa je podijeljena na tri regije, a svaku kontrolira po jedan Fatherov poslanik/pobočnik. Premda svaka regija ima svoju priču, svoju atmosferu i svoju osobnost, questovi su manje više isti u sve tri. Hrpu toga možete riješiti jednostavno slobodno leteći helikopterom po mapi dok vam se ne otvori lokacija iznad koje letite pa onda open fire, all weapons po mravima iz zraka. Što mi je čak i bilo zabavnije od trčanja po šumi, skrivanja iza drveta i označavanja dvogledom.

Gdje si bio cijelog mog života?

Uz helić moj najdraži i definitivno najpraktičniji način transporta, igra nudi i avione, buggyje, čamce te razna vozila koje se isplati probati. Fora je i guns for hire dodatak gameplayu, gdje možete uposliti ljude koje ste oslobodili da vam pomažu u borbi i rješavanju određenih misija. Kad skužite tempo igre, možete ju završiti u jednom danu i to opušteno, no nije to sve što ona nudi. Uz samu akciju, tu postoje i elementi RPG-a. Svoj lik možete nadograđivati sa PERK-ovima, za koje mi je jako žao što su samo osnovni. Za pola njih uopće ne vidim situaciju kada bi ih trebao, ali to sam ja. Valjda Ubisoft zna bolje. PERK pointse možete skupljati u obliku časopisa skrivenih u “prepper stash” lokacijama ili na druge načine, primjerice lov na određene životinje (zabaci udicu da mi vidiš ribicu).

PERKS

Oružja se daju osnovno modificirati (scope, silencer…) pa kad naiđete na svoju omiljenu pljucu, možete ju još i poboljšati, no to je sve osnovno i tko voli nek izvoli (80% igre sam prešao sa početnim naoružanjem).

Uz sve rečeno, Far Cry 5 vas par puta može i nasmijati kad naletite na smiješnog lika, životinju ili situaciju. Primjerice, parkirani helić vam se preokrene na nagibu i otkotrlja se, ali ništa zato, približite mu se i eto opcije stisni tipku i ručno ga okreni na noge 🙂

DETALJI:
Izdavač:  Ubisoft
Datum: 27. ožujka 2018.