Horizon: Zero Dawn. Remek djelo nizozemske kompanije Guerilla Games poznate po FPS serijalu Killzone iz 2004.g. Bilo je sasvim razumno da nakon 10 godina natezanja sa već pohabanom franšizom, trebaju napraviti nešto svježe i bolje kako bi opstali. Sa Horizonom ne samo da su uspjeli, već su i napravili jednu od najboljih igara za PS4 ikada (po mnogima i najbolju) te na taj način došli među sami vrh proizvođača igara. U ovom članku objašnjavam zašto je to tako.

Tko je jači od mene?

Krenimo od samih vizuala i grafike. Rijetko kad nabasate na nešto vizualno zadivljujuće, a kada i je to slučaj, obično tu postoje kojekakvi drugi minusi u samoj igri. Loša optimizacija, bugovi, glitchevi, crashanje igre, frame dropovi ili na kraju krajeva sami sadržaj igre nije bogznašto da bi ju u dahu završili do kraja, a kamoli da vam ostane u ugodnom sjećanju. Da, takvih naslova je malo i možemo ih nabrojati na prste jedne ruke. Kod Horizona to nije slučaj. Guerilla je godinama radila na ovom projektu, dizajnirala cijeli novi svijet u kojem se priča odvija i ispeglala igru do najsitnijih detalja.

Popeh se na planinu..

O samome svijetu… Post-apokalipsa može zvučati isfurano, no na ovakav inovativan način to sigurno nije. Aloy, naša junakinja rođena je u svijetu gdje ljudi žive u nekoliko plemena. Love kopljima, lukom i strijelom te se klanjaju svojim božanstvima. Istodobno, kako se priča odvija, otkrijete da ljudi nisu tu najnapredniji, već da postoje tehnološke, robotske inačice životinja (ponekad nalik na dinosaure), koji nimalo nisu prijateljskih namjera. Da sada ne spoilam kako se uopće majčica Zemlja našla u ovakvoj situaciji, pustit ću vas da sami otkrijete.

Horizon: Zero Dawn je svakako jedan od najboljih naslova koje sam igrao u životu.

Prekrasni krajolici open-world mape pažljivo su kreirani da je svako pješačenje, trčanje ili jahanje uvijek jedan svježi i divan osjećaj. Bezbroj puta se uhvatim da stanem i promatram okoliš u kojem se trenutno nalazim. Igra ima i dan-noć ciklus pa možete uživati u lijepim bojama zalaska sunca na vrhu planine (kao u Witcheru 3). Klima je isto dinamična te vas u nasumičnom trenutku zahvati pljusak ili ako odete malo sjevernije, snježna oluja.

Sumrak iznad Mordora 🙂

Aloy pratite od malih nogu. Djevojčica bez roditelja, koju je podigao čovjek koji ju je i pronašao, ima milijun pitanja u glavi, a vrlo brzo ta pitanja i vas počnu zanimati. Kroz igru ona postaje karakterno jak i stabilan lik te poprima osobine heroine. Razvojni tim ovdje nije štedio ni eura, od profesionalnih glumačkih voice-overa do 3D trackinga pokreta tijela i mimike lica, sve je u paketu.

Borba u igri, protiv ranije spomenutih robotskih beštija ili ljudskih protivnika toliko je glatko i igrivo napravljena sa hrpom detalja da vam je gušt svaki put utrčati glavom bez obzira i napraviti krš, lom. Naravno, postoje razni načini napada pa i same borbe. Pojedinci će uživati u stealth pristupu i iz daljine gađati long-range oružjima, dok će drugi, poput mene rastavljati robote na najsitnije dijelove mano-a-mano. Valja spomenuti i da su te same beštije napravljene od jakih, kao i slabih točaka pa ćete igrajući već naučiti gdje da opalite.

Gledaj me u oči…

Aloy, naravno nije besmrtna i ima svoj health bar na koji morate paziti. Nakon fighta možete skupiti ljekovite trave od kojih imate instant heal ili craftati raznorazne ljekovite napitke koji uvijek dobro dođu. No igrajući u easy/story modu, primjetio sam da i najveći fightovi nisu strašna prijetnja te se igra može završiti bez prevelikog stresa, što je jako pohvalno.

Misije i questovi su odlično realizirani. Imate main story i side quests. Također tu postoje i razni zadaci (errands), lovovi te cauldroni koje možete rješavati nevezano za priču, ali uz svaki tu dolazi nagrada u obliku experience pointsa s kojim onda i levelate Aloy. Skill points isto dobivate sa svakim levelom (kao u svakom RPG-u) pa poslije birate i nadograđujete svoje sposobnosti.

Skill tree

Fast travel punktovi su u obliku logorskih vatri koje ste već igrajući otkrili. Na istima se može napredak i snimati i to kao fast save i manual save.

Guerilla Games su briljirali sa ovom igrom.

Ako ste došli do kraja priče, a niste otključali sve sposobnosti, nema brige tu je new game +, koji vam dopušta da krenete ispočetka, ali sa svim dosadašnjim skillovima i kompletnim inventorijem.

Horizon: Zero Dawn je svakako jedan od najboljih naslova koje sam igrao zbog svih dosad spomenutih elemenata. Nudi 30ak sati divnog iskustva igranja, a ako vam to nije dosta, postoji i DLC Frozen Wilds sa još dodatnih 10-15 sati, gdje otvarate novu mapu i upoznajete novo pleme.

Arhitektura u glavnom gradu Meridianu je detaljna..

PREGLED RECENZIJE
Ocjena